PMOE-PROA +

El PMOE-PROA és un programa educatiu implementat a les escoles de la comunitat autònoma de Catalunya (Espanya) que té com a objectiu millorar l'èxit escolar i reduir l'abandonament escolar prematur. PMOE-PROA és l'acrònim de "Programa de Millora de l’Èxit Educatiu i Prevenció de l'Abandonament Escolar Prematur".

Aquest programa es centra en la identificació precoç dels alumnes que poden estar en risc d'abandonar l'escola o que necessiten suport addicional per millorar el seu rendiment acadèmic. A través d'aquest programa, els alumnes són avaluats per un equip de professionals de l'educació per identificar les seves necessitats i establir un pla personalitzat d'actuació.

El PMOE-PROA es basa en una metodologia de treball en xarxa, on les escoles treballen en col·laboració amb altres agents socials com serveis socials, centres de salut, associacions de veïns i altres entitats de la comunitat. Això permet coordinar esforços per donar suport als alumnes i a les seves famílies de forma integral.

Entre les actuacions que es realitzen dins del PMOE-PROA es troben l'atenció individualitzada a l'alumnat en risc d'abandonament escolar, el suport en la transició entre etapes educatives, la realització de tallers i activitats per a l'adquisició de competències bàsiques, i la col·laboració amb les famílies per millorar el seguiment educatiu de l'alumnat.