Pla de Barris

El Pla de Barris de Barcelona a ensenyament és un programa que té com a objectiu millorar la qualitat de l'educació a les zones urbans més desfavorides de la ciutat de Barcelona (Espanya). Aquest programa està dins dels plans de Barris, que són un conjunt de mesures de polítiques socials que busquen reduir les desigualtats i millorar les condicions de vida en les zones més vulnerables de la ciutat.

El Pla de Barris de Barcelona a ensenyament es centra en tres eixos principals: millora de la qualitat de l'ensenyament, foment de la igualtat d'oportunitats educatives i implicació de la comunitat educativa en el procés educatiu.

Entre les actuacions que es realitzen dins del programa es troben la millora de les instal·lacions i equipaments educatius, la formació dels professionals de l'educació, el suport a l'alumnat en risc d'exclusió social, la implementació de programes per a la inclusió educativa, la millora de les relacions entre l'escola i la comunitat, i la promoció de la participació de les famílies en el procés educatiu.