VTS

Aprendre a mirar

Visual Thinking Strategies (VTS) és una tècnica d'ensenyament que promou el pensament crític i la comprensió visual a través de l'observació d'obres d'art.

Aquesta tècnica es basa en la idea que l'observació d'obres d'art pot desenvolupar habilitats de pensament crític, anàlisi i comunicació.

VTS s'utilitza en diferents entorns educatius i en diferents àrees d'estudi, com ara l'art, la literatura, les ciències i les matemàtiques.

Els facilitadors de VTS fan preguntes obertes sobre l'obra d'art, estimulant als estudiants a observar-la detingudament i a discutir el que veuen.

Es busca evitar donar respostes correctes o equivocades i fomentar el diàleg i la reflexió.

VTS és una eina eficaç per desenvolupar les habilitats cognitives i socials dels estudiants.

A través de VTS, els estudiants aprenen a formular preguntes i a comunicar les seves idees de manera clara i precisa.

VTS ajuda a desenvolupar la curiositat i la capacitat d'observació dels estudiants.

Aquesta tècnica també pot ajudar a promoure l'empatia i la comprensió intercultural.

VTS és una eina útil per a la formació integral dels estudiants, fomentant el desenvolupament d'habilitats cognitives, socials i emocionals.