Qui som?

Una escola del barri, per el barri

L’Escola El Turó, anteriorment C.P. Madrid, va ser un centre dissenyat durant la dècada dels setanta per a escolaritzar dues línies de Educació General Bàsica, i que a partir de l’any 1990 per l’aplicació de la LOGSE i per la disminució de la població infantil al barri va quedar reduïda a una escola d’una sola línia d’Ensenyament Infantil i Primària i a una l’Escola d’Adults; l’AFA Madrid.

En aquests moments, l’Escola El Turó està en plena transformació pedagógica. Fa uns 4 anys, es va decidir en claustre iniciar un procés de canvi participant en el Projecte Tàndem, projecte que ens ha donat eines per a la reflexió conjunta i que ens ha ajudat a iniciar aquesta transformació en sinergia amb el Projecte de Direcció.

Les arts i les emocions són l’eix transversal i en la qual l’acció, l’experimentació, la manipulació, la investigació i la descoberta seran la base de l’aprenentatge.

Com no pot ser d’una altra manera, el nostre objectiu és aconseguir que el nostre alumnat sigui autònom, responsable i competent en la societat actual. Per això cal que el projecte s’ adapti als canvis de la societat actual i que afavoreixi l’aprenentatge dels nostres infants, potenciant a la vegada la relació amb les famílies i l'entorn, determinants del context, i així fomentar l'equitat i la lluita contra la segregació escolar.