Visual Thinking Strategies (VTS) és una tècnica d'ensenyament que promou el pensament crític i la comprensió visual a través de l'observació d'obres d'art.
Aquesta tècnica es basa en la idea que l'observació d'obres d'art pot desenvolupar habilitats de pensament crític, anàlisi i comunicació. El VTS s'utilitza en diferents entorns educatius i en diferents àrees d'estudi, com ara l'art, la literatura, les ciències i les matemàtiques.
Els facilitadors de VTS fan preguntes obertes sobre l'obra d'art, estimulant als estudiants a observar-la detingudament i a discutir el que veuen. Es busca evitar donar respostes correctes o equivocades i fomentar el diàleg i la reflexió. El VTS és una eina eficaç per desenvolupar les habilitats cognitives i socials dels estudiants.
A través de VTS, els estudiants aprenen a formular preguntes i a comunicar les seves idees de manera clara i precisa, i ajuda a desenvolupar la curiositat i la capacitat d'observació dels estudiants.
Aquesta tècnica també pot ajudar a promoure l'empatia i la comprensió intercultural. El VTS és una eina útil per a la formació integral dels estudiants, fomentant el desenvolupament d'habilitats cognitives, socials i emocionals.