El Pla de Barris de Barcelona a ensenyament és un programa que té com a objectiu millorar la qualitat de l'educació a les zones urbanes més desfavorides de la ciutat de Barcelona (Espanya). Aquest programa està dins dels plans de Barris, que són un conjunt de mesures de polítiques socials que busquen reduir les desigualtats i millorar les condicions de vida en les zones més vulnerables de la ciutat.
El Pla de Barris de Barcelona a ensenyament se centra en tres eixos principals: millora de la qualitat de l'ensenyament, foment de la igualtat d'oportunitats educatives i implicació de la comunitat educativa en el procés educatiu.
Entre les actuacions que es realitzen dins del programa es troben la millora de les instal·lacions i equipaments educatius, la formació dels professionals de l'educació, el suport a l'alumnat en risc d'exclusió social, la implementació de programes per a la inclusió educativa, la millora de les relacions entre l'escola i la comunitat, i la promoció de la participació de les famílies en el procés educatiu.
El PMOE-PROA és un programa educatiu implementat a les escoles de la comunitat autònoma de Catalunya (Espanya) que té com a objectiu millorar l'èxit escolar i reduir l'abandonament escolar prematur. PMOE-PROA és l'acrònim de "Programa de Millora de l’Èxit Educatiu i Prevenció de l'Abandonament Escolar Prematur".
Aquest programa se centra en la identificació precoç dels alumnes que poden estar en risc d'abandonar l'escola o que necessiten suport addicional per millorar el seu rendiment acadèmic. A través d'aquest programa, els alumnes són avaluats per un equip de professionals de l'educació per identificar les seves necessitats i establir un pla personalitzat d'actuació.
El PMOE-PROA es basa en una metodologia de treball en xarxa, on les escoles treballen en col·laboració amb altres agents socials com serveis socials, centres de salut, associacions de veïns i altres entitats de la comunitat. Això permet coordinar esforços per donar suport als alumnes i a les seves famílies de forma integral.
Entre les actuacions que es realitzen dins del PMOE-PROA es troben l'atenció individualitzada a l'alumnat en risc d'abandonament escolar, el suport en la transició entre etapes educatives, la realització de tallers i activitats per a l'adquisició de competències bàsiques, i la col·laboració amb les famílies per millorar el seguiment educatiu de l'alumnat.